سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ می فرماید : بنده ام با چیزی مانند آنچه بر او واجب کرده ام، محبوب من نمی شود . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 87 دی 8 , ساعت 1:0 عصر

بسم الله الرْحمن الرْحیم

می خواهیم در مورد مختصری از کتاب إعجاز ولایت توضیح دهیم:

این کتاب در 5 زمینه تدوین شده است :

1-زندگی امام حسین -علیه السلام-.

2-استان مازندران .

3-شهرستان ساری.

4-تکیه پهنه کلا.

5-شفایا فتگان.

و امْادر مورد تکیه پهنه کلا:پیر مردهای منطقه می گویند ما از بزرگان و پدرانمان شنیده ایم که از زمان های گذشته این مکان مبارک بوده و روستا ییان رو ستاهای دیگر،جهت زیارت و استشفا به این مکان مشرْف می شدند و توجه معصومین -علیهم السلام -به این مکان مسلم است.یکی از قضایای مشهور و متواتر تکیه از این قرار است که غروب یکی از روزها ،سیدی داخل تکیه شد ویک سکه را به بچه فلجی داده به او فرمود:این سکه را بگیر ودر صندوق بیانداز.

پدرش گفت: نمی تواند فلج است .آقا فرمود:من می گویم. بچه سکه را گرفت و به صندوق انداخت.در همین اثنا خانمی که مریض بود از آن طرف پرده فهمید،و از پشت سر پیراهن آقا را گرفت.حضرت بدون اینکه به وی نگاه کند فرمود :برو خوب شدی .آقا آمد کنار منبر و مقداری موعظه فرمود.مردمی که دورش بودند نقل کردند آقا ناگهان ناپدید شد.

مدیریت محترم این آستان مبارک جناب حاج آقای موسوی می گوید:

این محل در تاریخ مازندران به نام (پناه کلا) مشهور است.شاید بکی از وجوه تسمیه این مکان این باشد که (پناه کلا)یعنی عده ای از سادات و ذراری پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله -در زمان خلفای جور به این مکان مقدّس پناه آورده اند و فرزندان آنها اکثر ساکنین روستا را تشکیل می دادند .بنابر شجره نامه ای که در اختیار داریم 90 درصد ساکنان این محل از فرزندان موسی بن جعفر -علیه السلام -هستند.

ایشان در جای دیگر چنین می گوید : عده ای از سادات عظام که برای زیارت حضرت رضا -علیه السلام-عازم طوس بوودند در شهر دامغان مورد تعرّض مأمورین مأمون -لعنة الله علیه -قرار گرفته ،ناچار به این مکان پناه آوردند که به همین سبب این جا به پهنه کلا مشهور شد.

و امّا شفا یافتگان :

در این بخش به یک مورد اکتفا می نمایم:

در صفحه 58 چنین آمده :

این جانب محمد رضا تاجدْینی ساکن نکا ،مدت 5 سال پس از ازدواج صاحب اولاد نمی شدم،برای معالجه به پزشک های بسیاری مراجعه نمودم که نتیجه نگرفتم.لذا به بقعه ی متبرک آستان مبارک تکیه پهنه کلا متوسل شدم.لطف خداوند شامل حال ما شد و باری تعالی در تاریخ 13/4/78 دختری به ما عنایت نمود که نامش را هم نام مادر امام حسین -علیه السلام -فاطمه نهادیم.إن شاء الله خداوند به حق مادر امام حسین -علیه السلام- تمام کسانی را که از داشتن فرزند بی بهره هستند صاحب فرزند بفرماید.

این نمونه ای از کرامات این آستان مقدّس بودکه علا قمندان می توانند جهت اطلاع از شفا یا فتگان از جمله سرطانی ها ،تشنج مغزی ،درد سینه ،کیسه صفرا،بیماریهای قلبی ،و...... به کتاب إعجاز ولایت مراجعه و در ضمن برای یک بار هم که شده ،از این مکان متبرک با نیّت پاک دیدن فرمایید و حاجات خود را از اهل بیت -علیهم السلام-بگیرید.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ