سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که بگوید من دانشمندم، نادان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یادداشت ثابت - یکشنبه 91 شهریور 6 , ساعت 3:47 عصر

               السلام علیکم یا اهل بیت النبوة

 امروز هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر فرزندان رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است. این قبور که  دارای گنبدها و بارگاه‏هایی بودند پس از تسلط آل سعود و وهابیان بر مدینه‌ منوره، ویران شدند.

 اما با کمال تأسف، سالگرد این فاجعه ـ که بحق آن را تلخ ترین فاجعه فرهنگی قرن بیستم می‏نامند ـ نه تنها واکنش مناسبی در رسانه ملی نداشت بلکه مراسم جشن اهداء جوایز ورزشکاران المپیک هم در این شب برگزار شد.

 پخش خنده بازار برای شرکت کنندگان در اجلاس نم!

 دیشب که شب این واقعه سوزناک بود، در شبکه های مختلف سیما حتی به اندازه یک زیرنویس به این واقعه مهم پرداخته نشد. عجیب تر اینکه در این شب شبکه سوم سیما اقدام به پخش برنامه طنز "خنده بازار" نمود.

 برخی از فضلای حوزه علمیه قم در تماس با دفتر «مهندس ضرغامی» ریاست صدا و سیما در این خصوص توضیح خواستند که پاسخ مناسبی دریافت نکردند. اما پاسخ جالب‏تر را دفتر «دکتر دارابی» معاون سیمای سازمان صدا و سیما داد که: "به دلیل برگزاری اجلاس عدم تعهد (NAM  ) اشاره ای به این سالگرد نشده است"!!

 این معاونت در پاسخ به این سؤال که «آیا برنامه خنده بازار هم برای شرکت کنندگان اجلاس عدم تعهد پخش شد؟» پاسخی نداشت.

 سوت و کف برای المپیکی ها در شب عزای اهل بیت(ع) 

 از سوی دیگر مسؤولان ورزشی کشور نیز در نهایت بی سلیقگی، شب تخریب قبور ائمه(ع) را برای اهدای جوایز به مدال آوران المپیک انتخاب کردند.

 خوب است آقایان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این سؤال پاسخ دهند که: "اگر عزای اهل بیت(ع) و شعائر دینی برای شما اینقدر کم اهمیت است پس چرا در هنگام مسابقات،

به آن بزرگواران(ع) متوسل می شوید و یا از مردم التماس دعا می کنید؛ و اگر اهل بیت(ع) و شعائر برای شما مهم است چرا از بین این همه شب، شب 8 شوال را برای جشن و پایکوبی و سوت و کف انتخاب کردید؟".

 غفلت از هویت شیعی در شرایط نیاز مضاعف به آن

 ممکن است برخی افراد، ما را به این متهم کنند که همیشه به دنبال "عزاداری" بوده و با شاد بودن مردم مخالفیم!

 اما اینگونه نیست؛ منتقدان به روند مذکور، با "شادی" مخالف نیستد، بلکه با "غفلت از منافع ملی و شعائر دینی" مخالف اند.

 اکنون تمام جبهه استکبار علیه ایران و تشیع متحد شده اند و از ترکیه و عراق تا سوریه و بحرین را در آتش خشمی که از آموزه های اهل بیتی در سینه دارند فرو برده اند.

 در این شرایط، هر گونه که محاسبه کنیم ـ ملی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و  امنیتی ـ راه مقابله با این توطئه ها و دفاع از ایران و تشیع، "تقویت فرهنگ و هویت شیعی مردم و جوانان" است؛ کاری که رسانه ملی در آن کم آورده و دستگاههای مربوط به جوانان و ورزش آن را به فراموشی سپرده است.

 پرداختن به مصیبت تخریب بقیع، فقط نوحه خوانی و سینه زنی نیست؛ اما آیا بهتر نبود که رسانه ملی به جای پخش برنامه طنز در این شب، برنامه ای تحلیلی و یا حداقل میزگردی علمی برای تبیین توطئه های وهابی ـ استکباری تدارک می دید؟

براستی چه کسی و در چه زمانی باید لایه های این توطئه ها و خیانتها را ـ از زمان "تخریب بقیع در مدینه" تا "تخریب حرم امامین عسکریین(ع) در سامراء" و تا "تخریب ضریح حضرت محسن بن امام حسین (ع) در حلب" ـ برای جوانان روشن نماید؟ شاید منتظریم که شبکه وهابی و فارسی زبان "نور" در این مورد هم میدان را به دست بگیرد؟!!!!!!!!!!!!!!!



لیست کل یادداشت های این وبلاگ