سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تو به حقّ دانا باش و بدان عمل کن، خدای سبحان تو را می رهاند . [امام علی علیه السلام]
 
یادداشت ثابت - جمعه 91 تیر 24 , ساعت 5:47 صبح
                                                       به نام خدای مهربان
طاهر خوش، نویسنده‌ی کتاب‌های متعدد درباره‌ی مهدویت و فرهنگ انتظار برای کودکان و نوجوانان، منتظر واقعی را کسی دانست که به جامعه‌ی خود خدمت کند.

ایبنا نوجوان: طاهر خوش در گفت‌وگو با خبرنگار ما، درباره ویژگی‌های یک منتظر واقعی گفت: نوجوانی یک منتظر واقعی است که با اخلاق، رفتار و درس خواندن انتظار برای ظهور امام زمان (عج) را ثابت کند و به جامعه خدمت کند. 

نویسنده‌ی مجموعه‌ی «کودکان کربلا» انتظار را عطش و اشتیاق برای وقوع حادثه‌ای دانست و در این‌باره توضیح داد: کسی که منتظر واقعی است برای برآورده شدن انتظارش تلاش می‌کند. به عنوان مثال نوجوانی که منتظر

قبولی در امتحان است، درس می‌خواند. منتظر واقعی حضرن مهدی (عج) نیز باید این‌چنین زندگی کند. 

این نویسنده درباره‌ی
تاثیر مطالعه درباره‌ی مهدویت بر زندگی نوجوانان گفت: امروزه فرقه‌های نوظهوری پدید آمده که نوجوانان به دلیل ناآگاهی جذب آن می‌شوند. مطالعه درباره‌ی مهدویت به آنان کمک می‌کند نادانسته اعتقادات درست خود را از دست ندهند. 

او ادامه داد: بسیاری از نوجوانان که در خانواده‌های شیعه رشد کرده‌اند به دلیل ناآشنایی با بحث مهدویت جذب استدلال‌های اعضای این فرقه‌ها شده‌اند. بنابراین ضروری است که با آثاری که درباره‌ی مهدویت نوشته شده است، آشنا شوند. 

خوش، اعتقاد به ظهور یک منجی را از جمله ویژگی‌های تمام ادیان آسمانی دانست و در این‌باره توضیح داد:
پیروان ادیان آسمانی منتظر ظهور یک منجی هستند؛ این منجی در ادیان مختلف نام‌های  گوناگونی دارد.

این نویسنده برخی از آثار خود در زمینه مهدویت را برای نوجوانان معرفی کرد: یکی از کتاب‌های ارزشمندی که درباره‌ی مهدویت نوشته شده، کتاب «نجم الثاقب» است. البته مطالعه این کتاب تخصصی برای نوجوانان دشوار است و به همین دلیل من این کتاب را در قالب مصاحبه‌هایی با نویسنده‌ی آن به زبانی ساده برای نوجوانان و جوانان بازنویسی کرده‌ام.

نویسنده‌ی «داستان‌های زندگی معصومان(ع)» اضافه کرد: این کتاب برای نخستین‌بار در خرداد 1391 منتشر شده و اکنون به چاپ چهارم رسیده است. مصاحبه با علامه نوری طبرسی، نویسنده‌ی کتاب «نجم الثاقب»، آشنایی با نجم الثاقب، زندگی امام زمان(عج)، کرامات حضرت مهدی(عج)، معرفی کتاب‌های دیگر با موضوع مهدویت و زندگی امام زمان(عج) و پرسش‌ها و پاسخ درباره موضوع کتاب، سرفصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند. 

او کتاب
«72 پرسمان مهدویت» در کلام امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج)» را دیگر اثری معرفی کرد که درباره‌ی زندگی امام زمان(عج) نوشته است و در این‌باره گفت: این کتاب بحث‌های مختلفی درباره زندگی حضرت مهدی(عج) و غیبت و ظهور آن حضرت را از دل روایت‌های مختلف نقل شده از این سه امام برای نوجوانان و جوانان بیان می‌کند. 

طاهر خوش، طلبه‌ای است که کتاب‌های بسیاری با موضوعات دینی برای کودکان و نوجوانان نوشته.
«ملا مجدالدین»، «یاقوت ری»، «مانند عباس» و «رزمنده‌ی شش ماهه» برخی از آثار این نویسنده برای مخاطبان کودک و نوجوان هستند.

تاریخ : 15/4/1391

کد مطلب : 123741


لیست کل یادداشت های این وبلاگ