سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى نهفته در زیر زبان خویش است . [نهج البلاغه]
 
جمعه 88 مرداد 2 , ساعت 12:23 صبح

روش منطقی حرمت شراب از نظر قرآن :

برای هر کاری بهترین روش ، زمینه سازی آن برنامه یا روش کار می باشد که قرآن با بهترین روش با رعایت اصول روانی توانسته به تدریج افکار انسان ها را آماده ی تحریم وآن را نوشیدنی نامطلوب ، حرام ، نجس معرفی نماید.سوره نمل آیه 67، سپس از نماز خواندن در حال مستی باز داشت «سوره نسا، آیه 43»، و در مرحله ی بعد با سنجیدن شود و زیان آن با یکدیگر زیان های آن را بیشتر دانست« سوره بقره ، آیه 219» ودر پایان، آشکارا و قاطعانه حکم به حرمت آن داد . « سوره مائده ، آیه 90»

قرآن کریم به همه انسان های آزاده گوش زد نموده، که چطور دشمنان از این روش ـ نوشیدن شراب ـ فرهنگ یک ملیت ، قومیت ، مذهب را از دست آنان گرفته و آنان را به عنوان برده ، و در نهایت به عنوان کالای تجاری خود سود بردند. به داستان ذیل توجه فرمائید:

خورشید اسلام در سال 92 هجری برابر یا 711 میلادی، با ورود سربازان اسلام به فرماندهی طارق بن زیاد بر سرزمین اسپانیا پرتو افکند وآن گاه که اروپا در تاریکی و توحش قرون وسطایی دست و پا می زد از آن دیار ، کشوری متمدن و پیشرفته ساخت ، اما با نقشه های استعمار و توطئه های صلیبیان، متاسفانه پس از هشت قرن حیات و بالندگی ، در سال 1492 میلادی ، بساط حاکمیت اسلام در اندلس برچیده شد.

علت بساط بر چیده شدن اسلام در آن سرزمین همین رواج شراب بود، که با نقشه و توطئه حساب شده وارد میدان شدند. اما نقشه : آنان خواستار آزادی تجارت برای مسیحیان شدند تا هر کالایی را که خواستند، وارد کنند، پس از این آزادی بازرگانی، کشتی های حامل مشروبات الکلی در سواحل اندلس پهلو گرفتند.کشیش های مسیحی به مشروبات وارده از دیگر کشورها اکتفا نکردند ، بلکه یک نفر از آنان تمام انگور قرطبه را پیش خرید کرد و همه ی آنها را شراب ساخت و قسم یا کرد که آن شراب ها  به کسی جز دانشجویان مسلمان ندهد. بدین ترتیب بازار اندلس زیر سلطه مشروب فروشی ها قرار گرفت واین سم مهلک در هر کوی و برزنی به فروش می رسید. با این اقدام و اقدامات دیگر این نتایج به دست آم:.

1-میخوارگی که به صورت مخفی انجام می گرفت، علنی شد و چون قشر فرهنگی جامعه در این کار پیش قدم شد ، میخوارگی نشانه تجدد و روشنفکری گشت و هر کس که از آن پرهیز می کرد، کهنه پرست نامیده می شد. همچنانکه در ایران اسلامی ما و دنیای امروز هر کسی که دست به این عمل حرامی نزده باشد و یا حتی یکی از این کارها را ـ العیاذبالله ـ دزدی، دروغ، سیگار کشیدن، زنا و.. انجام ندهد بی فرهنگ ، بی کلاس ، روستایی و هزاران حرف و حدیثپشت سر او زده ، مثل عروسی این حقیر که به علت نبودن مشروبات الکلی و وسایل عیاشی و رقاصی اقوام و دوستان نیامده و آن را یک عزا خانه تشبیه نمودند.که باید فقط به خدا پناه برد و بس.

2-جوانان بی بند وبار روش پدران خود را حقیر می شمردند و کم کم احترام  بزرگتر ها نیز از بین می رفت.

3-لباس ساده ی خود را که نشانه صبر وتحمل و فعالیت بود، دور افکندند و لباس ابریشم و دیبا، یعنی جامعه ی تن  پروری و آسوده طلبی را به برکردند.

4-مساجد و مجامع دینی از جوانان خالی شد و به پیران اختصاص یافت.

5-دختران زیبارو وطناز اروپایی، که مامور دلربایی مسلمان ها بودند، ماموریت خود را بهتر و با دقت بیشتر انجام می دادند.

6-سطح زندگی و توقعات بالا رفت ، خوشگذرانی و عیاشی شیوع یافت و مردم در تجملات ، مسکن و ... به رقابت با یک دیگر پرداختند . کم کم در آمدهای مشروع ، کفاف هوسرانی آنان را نمی داد. و از این رو مردم ، به خصوص عمال دولتی، که بیشتر از دیگران بی بند و باری و شهوت رانی رو آورده بودند ، برای شهوت رانی به تعدی و جنایت دست می زدند و رشوه می گرفتند و بر اثر این ستم و تجاوز، قشرهای ضعیف جامه درمانده شدند.

سرانجام بساط اسلام از اندلس برچیده شد ، مسیحیان متعصبی مساجد مسلمانان را تخریب کردند یا آتش زدند ، تعدادی زیادی از آنان را از دم تیغ گذراندند و شمار فراوانی را نیز بیرون راندند.«از شراب چه می دانیم ،ص23 ، به نقل از خواسته های بشر، ص 1-381» نتیجه ای که از این داستان می توان گرفت در دوجمله خلاصه کرد که دشمنان اسلام چطور توانسته اند بساط یک مذهب را از بین ببرند وآن دو عبارتند از: 1- شراب 2- زنا

اما روایت :

1-پیامبر اکرم(ص) : شراب ، گردآورنده ی گناهان و مادر پلیدی ها و کلیدی بدی هاست «میزان الحکمه ، ج 4 ، ص 144، ح5132»

2-از حضرت علی (ع) سوال شد : آیا به نظر شما شراب از دزدی و زنابدتر است؟ فرمود: بله ، زنا کنتده شاید گناه دیگری نکند ، ولی شراب خوار چون شراب بنوشد زنا می کند ، به دزدی دست می زند، آدم می کشد و نماز راترک می کند .( وسائل الشیعه ، ج25، ص 316 ح31996»



لیست کل یادداشت های این وبلاگ