سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه پس از نیک آزمودن، برادری برگیرد، مصاحبتش می پاید و دوستی اش استوار می گردد . [امام علی علیه السلام]
 
یادداشت ثابت - جمعه 92 بهمن 19 , ساعت 10:59 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

متن زیارتنامه حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ

علی بن ابراهیم از پدرش از سعد از امام علی بن موسی الرضا ـ علیه السّلام ـ نقل می    ‎کند که فرمود: ای سعد! ما نزد شما قبری داریم! عرض کرد فدایت شوم، قبر فاطمه دختر امام موسی علیهما السلام را می    ‎فرمایی؟ فرمود: آری ، هر که او را با معرفت زیارت کند بهشت سزاوار اوست. هر گاه (به حرم مشرف شده و) قبر را دیدی بالای سر (حضرت) رو به قبله بایست و سی و چهار مرتبه الله اکبر و سی وسه مرتبه سبحان الله و سی و سه مرتبه الحمد الله بگو، سپس بگو:

السلام علی آدم صفوه الله، السلام علی نوح نبی الله،السلام علی ابراهیم خلیل الله، السلام علی موسی کلیم الله،السلام علی عیسی روح الله.السلام علیک یا رسول الله، السلام علیک یا خیر خلق الله، السلام علیک یا صفی الله، السلام علیک یا محمد بن عبدالله خاتم النبیین، السلام علیک یا امیر المؤمنین علی بن ابی طالب وصی رسول الله، السلام علیک یا فاطمه سیده نساءالعالمین، السلام علیکما یا سبطی نبی الرحمه و سیدی شباب اهل الجنه، السلام علیک یا علی بن الحسین سید العابدین و قره عین الناظرین، السلام علیک یا محمد بن علی باقر العلم بعد النبی، السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق البار الامین، السلام علیک یا موسی بن جعفر الطاهر الطهر، السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی، السلام علیک یا محمد بن علی التقی، السلام علیک یا علی بن محمد النقی الناصح الامین، السلام علیک یا حسن بن علی، السلام علی الوصی من بعده اللهم صل علی نورک و سراجک و ولی ولیک و وصی وصیک و حجتک علی خلقک. السلام علیک یا بنت رسول الله، السلام علیک یا بنت فاطمه و خدیجه، السلام علیک یا بنت امیر المؤمنین، السلام علیک یا بنت الحسن و الحسین، السلام علیک یا بنت ولی الله، السلام علیک یا اخت ولی الله، السلام علیک یا عمه ولی الله، السلام علیک یا بنت موسی بن جعفر و رحمهالله و برکاته. السلام علیک عرف الله بیننا و بینکم فی الجنه و حشرنا فی زمرتکم و اوردنا حوض نبیکم و سقانا بکاس جدکم من ید علی بن ابی طالب صلوات الله علیکم. أسئل الله ان یرینا فیکم السرور و الفرج و ان یجمعنا و ایاکم فی زمره جدکم محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ و ان لا یسلبنا معرفتکم انه ولی قدیر.أتقرب الی الله بحبکم و البرائه من اعدائکم و التسلیم الی الله، راضیاً به غیر منکر و لا مستکبر، و علی یقین ما اتی به محمد و به راض، نطلب بذلک وجهک یا سیدی اللهم و رضاک والدار الاخره.

یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه، فان لک عند الله شاناً من الشان.اللهم انی اسئلک ان تختم لی بالسعاده، فلا تسلب منی ما انا فیه، و لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم. اللهم استجب لنا و تقبله بکرمک و عزتک و برحمتک و عافیتک.و صلی الله علی محمد و آله اجمعین و سلم تسلیماً یا ارحم الراحمین. (بحار الانوار، ج 102، ص 266، ب 1، ح 4).

ترجمه زیارت نامه

سلام میکنم به آدم: بنده ناب و برگزیده خدا، سلام میکنم به نوح، پیام آور خدا، سلام میکنم به ابراهیم: دوست خوب خدا، سلام میکنم به موسی:دمساز خدا، سلام میکنم به عیسی: روح الله، سلام میکنم به تو ای فرستاده خدا ای که بهترین آفریده خدایی بنده ناب و برگزیده خدا ای محمد، زاده عبدالله ای واپسین پیامآور! سلام میکنم به تو ای پیشوای مومنان ای علی، زاده ابو طالب ای عهدهدار عهد امامت از سوی پیامبر خدا، سلام میکنم به تو ای فاطمه ای سالار زنان جهان اسلام، سلام میکنم به شما دو تن از فرزندزادگان پیامآور مهر ای مهتران جوانان بهشتی، سلام میکنم به تو ای علی، زاده حسین ای بزرگ پرستندگان ای خنکای دیده بینایان، سلام میکنم به تو ای محمد، زاده علی ای شکافنده ژرفای دانش از پس پیامبر، سلام میکنم به تو جعفر، زاده محمد ای راستی پیشه؛ ای نیک رفتار؛ ای درست کردار، سلام میکنم به تو ای موسی، زاده جعفر ای همه پاکی، ای پاک پاک، سلام میکنم به تو ای علی،زاده موسی ای خرسند، ای مایه خرسندی سلام میکنم به تو: ای محمد، زاده علی ای خویشتن دار سلام میکنم به تو: ای علی زاده محمد ای از هر ناپاکی پیراسته، ای پندآموز، ای درست کردار، سلام میکنم به تو ای حسن ، زاده علی و سلام میکنم به آن که از پی وی عهدهدار عهد امامت است خدایا! تو نیز سلام کن بر او که روشنایی توست و چراغی که تو برافروختهای و دوست، دوست تو و عهدهدار عهد امامت از سوی آن که عهدهدار عهد تو بود و رهنمون تو برای آفریدگان.

سلام میکنم به تو ای دختر فرستاده خدا ای دختر فاطمه و خدیجه ای دختر پیشوای مؤمنان ای دختر حسن و حسین ای دختر سرپرست الهی امت، ای خواهر سرپرست الهی امت، ای عمه سرپرست الهی امت ای دختر موسی بن جعفر و پیشکش تو باد مهر و افزون بخشی خداوند! سلام میکنم به تو، و امید میورزم که خدا ما و شما را در بهشت به هم بازشناساند و ما را در میانه شما برانگیزاند و در آن آبگیر که از آن پیامآور شماست، ما را بار دهد و به آن جام که از آن هموست، ما را بنوشاند همان که جام گردانش علی باشد، زاده ابوطالب و پیشکش همه شما باد هر چه سلام خداوند است. و از خدا میخواهم که شادمانی و گشایش را در شما به ما بنمایاند و ما و شما را با جدّ بزرگوارتان محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ ، یک جا گرد آورده و بهره آشنایی با شما را از ما بازنستاند و همانا خدا سرپرستی است توانا.

من به خدا نزدیکی میجویم با مهر ورزیدنم به شما و با کناره جستنم از دشمنان شما و با سرسپردنم به خداوند و به این شیوه بسی خرسندم بیآنکه ناباوری به خویش راه دهم و بزرگی بفروشم و به آنچه محمد ارمغان آورد، باور دارم و خشنودم.

بزرگ من،ای خدا! من، از این رهگذر، دیدار تو را میجویم و خرسندیات را و سرای دیگر را.

ای فاطمه! در بهشت، شفیع من باش که نزد خدا برای شفاعت نمودن، جایگاهی ویژه داری.

خدایا! از تو میخواهم که زندگانیام را به رستگاری پایان بخشی و این «حال خوش» را از من باز نستانی که جز با دست آویختن به خدای بلند پایه بزرگ هیچ نیرو و توانی نیست خدایا! ما را پاسخ فرما و نیاز ما بپذیر به بزرگواری و سرافرازیات و به مهر و بندهنوازیات! و سلام خدا بر محمد و همه خاندان او باد، سلامی سراسر مهر و تهنیت، ای مهرورزترین مهرورزان!

التماس دعا از تمامی دوستان. وبسایت این فقیرwww.taherkhosh.ir



لیست کل یادداشت های این وبلاگ